Pirmais «Digitālā mārketinga brančs» RTU Cēsu filiālē

Digitālā mārketinga brančs

Unda Paula Lauberga: Par digitālajām prasmēm mūsdienu darba vidē 

Piektdien, 7. decembrī RTU Cēsu filiālē pirmo reizi notika studentu un pasniedzēju rosināts pasākums «Digitālā mārketinga brančs». Brančā ar zināšanās un praktisko pieredzi digitālajā mārketingā dalījās Datorsistēmas un Uzņēmējdarbības un vadīšanas studenti. 

Idejas autore ir uzņēmējdarbības pasniedzēja Gina Mata: “Lekcijās programmēšanas un uzņēmējdarbības studentiem, bieži vien uzsveru savstarpējās sadarbības nozīmīgumu. Būtiski ir saprast, ko studē un kā domā kursa biedri no citām studiju programmām, jo nākotnē viņiem būs jādarbojas kopā, tādēļ izpratni par komunikāciju jāveido jau studiju laikā. Turklāt studentu vidū, ir studenti, kuri tikko beigušie vidusskolu, un tādi, kuriem jau iegūta augstākā izglītība. Šo studentu studiju un darba pieredze, praktiskās zināšanas, kas tiek prezentētas pasākumā, ir lielisks pienesums studiju biedriem».

Pirmajā «Digitālā mārketinga brančā» tika prezentētas vairākas ar digitālo mārketingu saistītas tēmas. Par digitālā mārketinga jājamzirdziņiem 2019. gadā un kā, kombinējot Instagram, Facebook reklāmas un sadarbību ar influenceriem, nodrošināt efektīvāku mārketingu stāstīja Kristers Komarovs. Kristers studē Datorsistēmas, ar specializāciju mobilo aplikāciju izstrādē.

Prezentāciju par datu bāžu mārketinga, kas ir nozīmīga tiešā mārketinga un pārdošanas sastāvdaļa, prezentēja Didzis Bisenieks, Datorsistēmu studiju programmas students. 

Datorsistēmas studiju programmas studente Unda Paula Lauberga uzstājās ar prezentāciju par darba tirgū nepieciešamajām digitālajām prasmēm. «Attīstoties digitālajai tehnoloģijai, tai līdzi aug arī darba tirgū nepieciešamo digitālo prasmju saraksts. Kamēr izglītības sistēma nodrošina minimālās nepieciešamās zināšanas jau esošajam darba tirgum, jauniešiem pašiem ir jāiegulda laiks un darbs, lai sagatavotos nākotnes darba tirgum.»  

Uzņēmējdarbības un vadīšanas studente Natālija Juškova jau vairākus gadus darbojas tūrisma nozarē, viņa ir uzņēmuma IK Laimīgā Zeme īpašniece. Natālija ir arī aktīva Instagram influencere ar 17 tūkstošiem konta @natalija_enthusiast sekotājiem. «Mana tēma bija satura mārketings un tā nozīmīgums digitālajā laikmetā. Satura mārketings ir efektīva klientu lojalitātes veicināšana metode. Lielisks instruments zīmola pozicionēšanā, klientu informēšanā un izglītošanā un, protams, pārdošanas veicināšanā.
Patērētāji ir iemācījušies neredzēt reklāmas banerus, televīziju reklāmu laikā pagatavo tēju vai pārslēdz citu kanālu. Satura mārketings ir konkurētspējīgs mārketinga rīks ne tad, kad uzņēmums visiem ierasto baneri nomaina ar kādu citu formātu (rakstu, interviju, podraidi, vebināru, treileri, infografika utt.) un nosauc to par satura mārketingu, bet, kad uzņēmums izstrādā satura mārketinga stratēģiju. Satura mārketingā jābūt gan reklāmas saturam, gan izzinošam/informējošam, lietotāju izklaidējošam saturam, kā arī aicinājumam uz rīcību. 
Prezentācijas otrajā daļā stāstīju par mārketinga platformām un par 2019. gada tendencēm Instagram.»